Saturday 3 November 2012

Resepi Kek Oren

Ermmm... Kek Marble yang aku buat ritu, habis 1 hari jer... aku dapat makan sikit jer, xpuas sey... tadi aku buat lagi sebiji kek tapi kali nie aku buat kek Oren.. Rasa lebih kurang kek Marble, tapi rasa Oren lah kan.. hehehehheeee... Kek nie, sukatan aku main hentam jer, seb baik jadi.. aku drop resepi kat bawah nie yer... 


Bahan-bahan:

250 gram butter
200 gram caster sugar
5 eggs
240 gram self raising flour
1 tsp vanilla essence
2 tbsp sweetened creamer
2 orange Sunkist
Color: Orange and vanilla

Cara- cara:


  1. Panaskan oven 180C, griskan loyang pembakar atau letakkan parchment paper.
  2. Pukul butter dan gula sampai kembang
  3. Masukkan telur satu persatu.. Pukul lagi.
  4. Masukkan tepung- vanilla essence- sweetened creamer - orange juice (masukkan selang-seli)
  5. Bahagikan adunan kepada 2 dan warnakan ikut citarasa masing2.
  6. Satukan adunan di dalam loyang pembakar.
  7. Bakar selama 1jam.. setelah masak, sejukkan di atas redai dan boleh dihidangkan..

hantam saja lah labu...


Huhuhuhuuu... tak nampak belang dia... but its okay, just nice.. (puji sendiri nampak)

Tak sempat sejuk dah habis separuh... dasyat!!!... Selamat mencuba kepada yang berani mencuba... adiosss



No comments:

Post a Comment