Thursday 1 November 2012

Maharaja Lawak Mega 2012

Maharaja Lawak Mega kembali..!!! wah wah wah.... 10 peserta/ pelawak dari 3 buah negara iaitu Malaysia, Singapura dan Indonesia akan berentap merebut gelaran juara Maharaja Lawak Mega 2012. Sistem pemarkahan diadili oleh juri tetap yang masih dirahsiakan identitinya dan undian penonton dan undian dari peserta sendiri (kes undi diri sendiri.. hhehhehee)... Aku nie suka tengok jer, tak undi pun.. kikikikiiiiii... Tayangan akan bermula pada 16 November 2012 di Astro Warna saluran 132, setiap Jumaat jam 2200.. Kepada sesiapa yang takde Astro, kena install dulu lah.. dan pada yang dah ada Astro silalah langgan pakej Mustika yer...add on RM 12.95 dalam monthly bill hokey.

Pengacara seperti sebelum ini, AC Mizal yang kadang2 best dan kadang2 suka merapu.. huhuhuuu... Dan yang paling menghairankan aku, kenapa diorang bagi pelawak2 yang dah penah masuk Maharajalawak Mega musim lepas untuk beraksi pada musim ini? Pelikkan, macam tak adil pun ader juga... agaknyer kita dah ketandusan otai2 lawak nie...ermmm... tak per, wait n see jer... jangan diorang buat lawak yang sama macam dulu sudah lah yer... Channel nie berbayar, kalau free lantak hampa lah nak buat lagu mana pun... Jom lah kita kenal-kenal barisan pelawak yang bertanding...


Boboi: Dah tambah 1 ahli lagi.. (Haron, Aflin & Nabil)

Pimai: Imuda & Mat Over

R2: Rahim & Ridhzuan

The Bandung Joker: Aman, Amin & Asep (yg kecil tu kembar.. comel..)

Jozan: Zizan & Johan 

Sabon: Abon & Sathia

Jambu: Yus & Tauke (aku x suka group nie.. gediks)

Shiro: Shahrol & Ajak

Say Who: Bocil, Vicha & Eko (Indonesia)


Dadidu: Arif, Bobo & Badul ( Singapura)

Aku suka kumpulan Saywho dan Jozan... Harap2 persembahan mereka tidak mengecewakan.. Rata-rata  peserta nie dah ada follower masing-masing terutamanya Boboi dan Jozan.. dua group nie kan brand Lawak Ker Der, memang advantage lah pada mereka. 

P/s: Sepah oh Sepah.. Nape lah korang tak join... frust tul....

No comments:

Post a Comment